Stanisław Mazur – Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Wspólnota wielkich możliwości

SM SM

Szanowni Państwo,

Dostrzegam przed naszą Społecznością wielkie możliwości i jestem przekonany, że wspólnie możemy osiągnąć bardzo ambitne cele.
Dlatego postanowiłem kandydować na stanowisko Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Chciałbym więc zaproponować działania i zaprosić całą naszą Społeczność do wspólnej ich realizacji.
Jestem przekonany, że pozwolą one nam mądrze wykorzystać pojawiające się szanse.

Program wyborczy

Czasy powolnego, ewolucyjnego rozwoju instytucji akademickich są dawno za nami. Szansę na poprawę pozycji w kraju i Europie daje tylko dynamiczny skok − zmiana jakości badań, nauczania, komfortu pracy badawczej i studiowania. Zmiana, która sprawi, że nasza Uczelnia będzie postrzegana jako unikalne centrum kompetencji w zakresie nauk ekonomicznych i społecznych, przyciągające ambitnych młodych pracowników nauki oraz koncentrujące na sobie uwagę biznesu i sektora publicznego. Zmiana, która sprawi, że studia na UEK będą kojarzyć się z intelektualną przygodą i możliwością zdobycia cenionych na rynku kwalifikacji. Wreszcie zmiana, która sprawi, że będziemy lepszą – w sensie czysto ludzkim – wspólnotą. Chętną do współdziałania, solidarną, gotową do pomocy w sytuacjach kryzysowych, uważnie słuchającą słów krytyki i wezwań do poprawy.

By te cele osiągnąć, konieczna będzie modernizacja w wymiarze materialnym i organizacyjnym. Ta pierwsza będzie związana z rozwojem infrastruktury lokalowej i informatycznej, pozwalającym osiągnąć poziom dobrych uczelni europejskich. Ta druga – z gotowością dostosowywania struktur i procesów do wymogów rywalizacji i współpracy badawczej, nowych oczekiwań i aspiracji studentów, do nowych wyzwań, którym podlega cały sektor publiczny i wszystkie odpowiedzialnie rozwijające się organizacje. Jeżeli chcemy przygotowywać studentów do społecznie odpowiedzialnej przedsiębiorczości, musimy sami reprezentować wzorowy poziom relacji pracowniczych i stosunków z otoczeniem. Jeżeli oczekujemy od innych odpowiedzialności za klimat i środowisko – musimy także w tej sferze podejmować wysiłek zmiany.

Naszą wspólną ambicją powinno być umieszczenie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie wśród najczęściej wymienianych organizacji innowacyjnych w Polsce lat dwudziestych XXI wieku oraz wypełnianie roli pożądanego przez otoczenie partnera najbardziej inspirujących przedsięwzięć biznesowych, technologicznych, społecznych czy kulturalnych. Kraków jest znakomitym miejscem do tego, by takie ambicje spełniać. Nasza wspólnota akademicka ma potencjał, aby tworzyć środowisko, w którym indywidualne aspiracje pracowników i studentów zyskują optymalne szanse rozwoju.

Mój program to efekt wielu rozmów, które prowadziłem z przedstawicielami różnych środowisk naszego Uniwersytetu. Podzieliłem go na pięć części – kadra akademicka, pracownicy jednostek administracji, studenci i doktoranci, zintegrowane zarządzanie oraz misja społeczna, a w całości składa się on na projekt „UEK – Wspólnota możliwości” . Mam nadzieję, że razem go zrealizujemy.

Stanisław Mazur

Kadra akademicka

Warunkiem osiągania przez nasz Uniwersytet doskonałości badawczej oraz budowy jego reputacji naukowej w kraju i za granicą jest rozwój czterech form partnerstwa na rzecz nauki – organizacyjnego, solidarnościowego, międzynarodowego i interdyscyplinarnego.

  • Ścieżki rozwojowe pracowników powiązane z rozwojem Uczelni
  • Warunki zatrudnienia powiązane z osiągnięciami
  • Fundusz Doskonałości Naukowej – finansowe wsparcie rozwoju pracowników
  • Priorytet dla międzynarodowej współpracy – staże, stypendia, badania
  • Rozwój badań interdyscyplinarnych – wykorzystanie reformy systemu nauki
  • Wzmocnienie prestiżu i potencjału naukowego Uniwersytetu
  • Informatyzacja – nowy sprzęt, oprogramowanie, szkolenia

Pracownicy jednostek administracji

Aby osiągać cele stojące przed naszą wspólnotą akademicką, którymi są wysoki poziom badań naukowych i dydaktyki oraz aktywna obecność w przestrzeni publicznej, niezbędne jest istnienie przyjaznych warunków współdziałania wszystkich grup pracowniczych, tj. nauczycieli akademickich, pracowników administracji oraz pracowników obsługi i służb technicznych.

  • Budowanie Wspólnoty opartej na stabilnym zatrudnieniu i bliskich relacjach
  • Plan podnoszenia wynagrodzeń pracowników, likwidacja niepokojąco niskich płac
  • Wypracowany ze związkami zawodowymi system motywacyjny oparty na wynikach
  • Zasada zarządzania przez cele i wynik w realizacji zadań podstawowych, administracji i obsłudze
  • System podnoszenia kwalifikacji kadry, współpraca ogólnopolska i międzynarodowa

Studenci i doktoranci

Jednym z najważniejszych działań budujących markę Uczelni jest dbałość o jakość kształcenia i wysokie kwalifikacje absolwentów, gwarantujące konkurencyjność na rynku pracy. Dbałość ta jest warunkiem wysokiej renomy Uczelni oraz postrzegania jej jako jednego z kluczowych polskich ośrodków kształcenia profesjonalistów zarówno dla sektora prywatnego, jak i publicznego.

  • Stała współpraca ze studentami w procesie projektowania rozwoju Uczelni
  • Reforma programów kształcenia pod kątem wymagań rynku pracy
  • Dostosowanie poziomu i metod nauczania do potrzeb i oczekiwań studentów I i II stopnia
  • Zwiększenie wymiaru praktycznego w kształceniu, płatne staże u partnerów
  • Poszerzanie oferty wysokiej jakości zajęć prowadzonych w języku angielskim
  • Więcej godzin lektoratów; grupy maksymalnie 15-osobowe
  • Fundusz Doskonałości Dydaktycznej i Fundusz Doktorantów UEK
  • Modernizacja infrastruktury, unowocześnienie systemu poczty elektronicznej

Zintegrowane zarządzanie

Niech mottem dla doskonalenia zarządzania naszą Uczelnią staną się słowa Ralpha Emersona:

„To, czego boimy się najbardziej jest przeważnie tym, co właśnie powinniśmy zrobić”.

  • Metody zarządzania sprzyjające rozwojowi Uczelni
  • Przejrzysta struktura Uczelni, czytelne więzi i niski poziom biurokratyzacji
  • Uczestnictwo pracowników w procesach zarządzania, delegowanie uprawnień
  • Rozwiązania umożliwiające aktywną współpracę jednostek i wspierające kreatywność
  • Niezbędne korekty w strukturze organizacyjnej
  • Stworzenie zintegrowanego rozwiązania informatycznego dla calej Uczelni
  • Utworzenie w nowym budynku Centrum Obsługi Studentów
  • Konkurs na opracowanie nowej koncepcji zagospodarowania terenu kampusu

Misja społeczna

Moją ideą przewodnią jest odpowiedzialność za rozwój otoczenia, a podejmowane w jego ramach działania powinny prowadzić do budowania pozycji naszego Uniwersytetu jako jednego z najważniejszych w kraju ośrodków kreowania idei rozwojowych oraz profesjonalnego świadczenia usług eksperckich w obszarze nauk społecznych.

  • Angażowanie Uczelni w projekty użyteczne dla przedsiębiorstw i społeczności lokalnych
  • Upowszechnienie prac dyplomowych na zlecenie podmiotów zewnętrznych
  • Organizacja kongresów i wydarzeń o międzynarodowym znaczeniu
  • Powołanie Funduszu Rozwoju Badań Naukowych UEK do współpracy z biznesem
  • Wypracowanie wizji rozwoju Uczelni jako „zielonego uniwersytetu”
  • Przy współpracy z MNiSW powołanie Krajowego Centrum Badań i Analiz Strategicznych
  • Bliższa współpracy z Miastem Kraków oraz Województwem Małopolskim
  • Nowoczesna promocja i polityka informacyjna w Krakowie, w kraju i za granicą

Wydarzenia

SM SM

Głosy poparcia

prof. Jerzy Buzek

Były Prezes Rady Ministrów

prof. Jacek Majchrowski

Prezydent Miasta Krakowa

Sędzia Jerzy Stępień

były Prezes Trybunału Konstytucyjnego

prof. Jerzy Lis

Rektor-elekt Akademii Górniczo-Hutniczej

prof. Włodzimierz Sady

Rektor Uniwersytetu Rolniczego

prof. Guy Peters

President of International Public Policy Association, University of Pittsburgh

prof. Andrzej Sławiński

Uniwersytet Warszawski

prof. Robert Włodarczyk

Rektor Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej; UEK

prof. Mateusz Pipień
prof. Jacek Purchla
dr Wojciech Szymla
Kamil Wyszkowski

Dyrektor Generalny UN Global Compact w Polsce

prof. Przemysław Kisiel
prof. Jerzy Wilkin

Uniwersytet Warszawski, Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN

prof. Beata Buchelt
prof. Jolanta Itrich-Drabarek

Członek Rady Doskonałości Naukowej, UW

prof. Wilfred Doflsm

Wageningen University & Research

prof. Pasquale Tridico

President of the Italian National Institute of Social Security, wieloletni Sekretarz Generalny EAEPE, European Association for Evolutionary Political Economy

prof. Jarosław Górniak

Dziekan Wydziału Filozoficznego UJ

prof. Jan Czekaj
prof. Andrzej Rzońca

Szkoła Główna Handlowa

prof. Karolina Klecha-Tylec
prof. Bernard Ziębicki
prof. Geoff Goldman

University of Johannesburg

prof. Magdalena Zdun
Halina Janeczek
Zbigniew Grzyb
Dyrektor Nowohuckiego Centrum Kultury
dr Piotr Sedlak
prof. Piotr Wachowiak

Rektor-elekt Szkoły Głównej Handlowej

prof. UEK dr hab. Renata Salerno-Kochan

prof. Jerzy Hausner

prof. Marek Lisiński

prof. UEK dr hab. Rafał Prostak

dr inż. Konrad Kolegowicz

Tomasz Brzostowski

Dyrektor Zarządzający Hitachi

Krzysztof Głuchowski

Dyrektor Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie

mgr Daniel Bukalski
prof. Szymon Cyfert

Członek Rady Doskonałości Naukowej

prof. Stanisław Popek

prof. Janusz Czekaj
prof. Piotr Buła
Katarzyna Wójcik
prof. Wiesław Gomuła

były Dyrektor Oddziału Okręgowego NBP w Krakowie, obecny doradca NBP

Agnieszka Bałaga

Doktorzy Kolegium GAP
prof. Ewa Marciniak

Dyrektorka Instytutu Nauk Politycznych UW

Bartosz Józefowski

Dyrektor Programu ScaleUP w Krakowskim Parku Technologicznym

SM SM

Zgłoszone propozycje

16/03/2020
W trakcie rozmowy z Reprezentantami Zarządu ESN UEK za kluczowe kwestie dla dalszego, dynamicznego rozwoju UEK, w tym ESN UEK uznano: • Włączenie się pracowników UEK w propagowanie wśród studentów idei wymiany studenckiej w ramach Programu ERASMUS+. • Wypracowanie bardzie elastycznych mechanizmów zarządzania międzynarodową wymianą Studentów UEK. • Weryfikacje regulacji UEK pod kątem zasad zaliczania przedmiotów zrealizowanych przez studentów UEK w uczelniach zagranicznych (ECTS). • Ustanowienie „Dnia Organizacji Studenckich UEK”, służącego przedstawieniu studentom UEK oferty działających na naszym Uniwersytecie organizacji studenckich. • Ułatwienie rezerwacji sal na spotkania ESN UEK, wykorzystanie w większym stopniu możliwości załatwiania spraw online. • Powołanie Pełnomocnika Rektora ds. Współpracy z Organizacjami Studenckimi.
 
05/03/2020
Do ustaleń ze spotkania z Przedstawicielkami organizacji studenckiej AIESEC należą: • Wprowadzenie dnia organizacji studenckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. • Wsparcie finansowe i organizacyjne w promocji działań AIESEC. • Zmniejszenie biurokracji, z którą zmagają się organizacje studenckie na UEK. • Wyznaczenie osoby dedykowanej do działań organizacji studenckich UEK, w tym • Pomoc w szerszym dotarciu AIESEC do szkół średnich (ponadpodstawowych). • Wsparcie AIESEC w organizacji spotkań oraz szerszej współpracy z partnerami biznesowymi i wolontariuszami.
 
02/03/2020
Do podstawowych zagadnień, które rozważano podczas spotkania z Członkami Stowarzyszenia Studentów i Absolwentów WISE należały: • Waga kształcenia elit, budowanie optymalnej przestrzeni i warunków do rozwoju dla utalentowanych studentów UEK, w tym programu typu honours, indywidualnych ścieżek edukacyjnych, małych grup seminaryjnych. • Stworzenie możliwości włączania studentów, w sposób formalny, do projektów naukowych, dydaktycznych i rozwojowych. • Konkurencyjność oferty dydaktycznej UEK względem innych uczelni – różne formy indywidualizacji dydaktyki akademickiej. • Radykalne poszerzenie dostępu do przedmiotów do wyboru, tak aby studenci mogli z nich korzystać nie tylko w ramach własnego Instytutu lub Kolegium. • Wsparcie i promocja w zakresie działalności charytatywnej i prospołecznej studentów. • Poprawa jakości infrastruktury dla studentów UEK, w tym przestrzeni przeznaczonej dla sportu i rekreacji.
 
26/02/2020
Konkluzje ze spotkania z Prezes Zarządu Rady Kół Naukowych UEK obejmują następujące kwestie: • Zwiększenie wpływu kół naukowych działających na UEK na sposób obsady funkcji opiekunów naukowych. • Wprowadzenie zobiektywizowanego mechanizmu oceny jakości współpracy kół naukowych z ich opiekunami. • Zachowanie niezależności kół naukowych wobec otoczenia zewnętrznego w zakresie realizacji ich statutowych zadań, w tym zasad funkcjonowania oraz doboru realizowanych przez nie projektów. • Adaptacja przestrzeni pozostającej do dyspozycji Rady Kół Naukowych poprzez zamontowanie szafek i regałów. • Udostępnienie kołom naukowym działającym na UEK przestrzeni umożliwiającej organizację spotkań oraz pracę w formule zespołów projektowych. • Uproszczenie i usprawnienie procedur związanych z realizacją przez koła naukowe działające na UEK zadań finansowanych ze środków UEK. • Zwiększenie, w miarę możliwości, wysokości środków finansowych przekazywanych Radzie Kół Naukowych oraz kołom naukowym (30%).
 
26/02/2020
Do podstawowych zagadnień, które omawiano na spotkaniu z Członkami Międzyuczelnianego Związku Zawodowego Pracowników Nauki UEK należały: • Opracowanie systemu motywacji w zakresie realizacji prac badawczych i publikacyjnych poprzez utworzenie Funduszu Badań Naukowych. • W zakresie dotyczącym pracowników dydaktycznych: stworzenie warunków bezpieczeństwa pracy, zmiana nazw stanowisk oraz opracowanie indywidualnych ścieżek kariery. • Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów. • Usprawnienie komunikacji między studentami, administracją i kierownictwem Uczelni. • Wskazanie wymiernych celów do realizacji, w tym niezbędnych zasobów oraz terminów.
 
25/02/2020
Kwestie podnoszone na spotkaniu z Przedstawicielami Niezależnego Zrzeszenia Studentów UEK: • Zapewnienie przestrzeni umożliwiającej pracę w grupach osobom zaangażowanym w działania NZS UEK (np. realizacja wspólnych projektów). • Udostępnienie NZS UEK pomieszczenia do przechowywania produktów żywnościowych/upominków przekazywanych NZS UEK przez sponsorów na potrzeby prowadzonych akcji charytatywnych. • Uproszczenie procedur administracyjnych związanych z realizacją projektów prowadzonych przez NZS UEK. • Wskazanie osoby odpowiedzialnej po stronie kadry zarządzającej za bieżącą koordynację pracę organizacji studenckich. • Wzrost (20%) wysokości środków finansowych przekazywanych NZS UEK przez Uniwersytet.
 
24/02/2020
Wśród najważniejszych kwestii omawianych na spotkaniu z Samorządem Doktorantów UEK znalazły się następujące zagadnienia: • Zwiększenie finansowania Samorządu Doktorantów w zakresie realizowanych przez niego przedsięwzięć. • Zmiana podejścia do nauczania języków obcych na Uniwersytecie – obecnie doktorantom przysługuje 10 godzin nauki języka angielskiego na wszystkie lata studiów. • Zwiększenie podmiotowości Samorządu Doktoranckiego, zwłaszcza w sprawach, w których ustawa przewiduje udział tego gremium podczas wprowadzania zmian statutowych czy powoływania na stanowiska w strukturach Uczelni. • Niewystarczająca liczba godzin poświęcanych podczas zajęć zagadnieniom metodologicznym. • Szersze włączanie doktorantów w prace naukowe Uczelni, dostęp do laboratoriów. • Brak odpowiedniej przestrzeni, gdzie doktoranci mogliby efektywnie pracować.
 
20/02/2020
Zmiany rekomendowane przez Kierownika Studium Wychowania Fizycznego i Sportu UEK: • Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa związanego z zatrudnieniem. • Brak przymusowego przejścia na emeryturę. • Zaliczenie do pensum innych aktywności Pracowników SWFiS, w tym przygotowania do zawodów studentów UEK. • Wprowadzenie możliwości zatrudnienia Pracowników na dodatkowe umowy.
 
20/02/2020
Postulaty zgłoszone przez Pracowników Kwestury UEK to m.in.: • Wprowadzenie nowych form zatrudnienia Pracowników Kwestury. • Wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów. • Wzmocnienie współpracy i partnerskich relacji między pozostałymi członkami Wspólnoty akademickiej. • Renegocjacja warunków funkcjonowania systemu Comarch ERP Egeria.
 
20/02/2020
Propozycje zmian wnioskowane przez Pracowników Wydawnictwa UEK: •  Zwiększenie liczby publikacji w języku angielskim. •  Zwiększenie zasobów finansowych i kadrowych Wydawnictwa UEK. •  Wzbogacenie bazy czasopism UEK. •  Strukturyzacja planów wydawniczych UEK, w tym optymalizacja czasu procesu redakcyjnego. •  Zwiększenie liczby redaktorów Wydawnictwa UEK. •  Wprowadzenie e-booków.
 
20/02/2020
Rozmowa z Pracownikami Działu Aparatury UEK dotyczyła następujących kwestii: • Utrzymania i polepszania infrastruktury dydaktycznej Uczelni. • Ustanowienia odpowiedniej strategii fukcjonowania sal dydaktycznych, w tym aktualizacji oprogramowania oraz ujednolicenia wyposażenia. • Konsultowania z Działem Aparatury planowanych prac na etapie projektowania sal dydaktycznych. • Stopniowej modernizacji zakładającej likwidację rzutników pisma. • Zwiększenia liczby sal multimedialnych. • Wprowadzenie elektronicznego systemu zgłoszeń usterek oraz redukcja niezasadnych zgłoszeń. • Wprowadzenia szkoleń z obsługi aparatury dla pracowników UEK. • Dodatkowych szkoleń i wyjazdów służbowych dla pracowników Działu Aparatury.
 
19/02/2020
Dyskusja z Pracownikami Działu Współpracy Międzynarodowej była prowadzona wokół problemów takich jak: • Opracowanie procedury związanej z wyjazdami pracowników w związku z rozwojem projektów międzynarodowych. • Uregulowanie kwestii urlopów związanych z wyjazdami pracowników – zwiększenie z 3 do 6 miesięcy. • Uproszczenie procedury krótkookresowych wyjazdów projektowych. • Utworzenie Funduszu Współpracy Międzynarodowej. • Wzrost obowiązującego budżetu związanego z wyjazdami lub przyjazdami pracowników badawczych, badawczo-dydaktycznych i dydaktycznych. • Wzrost zatrudnienia w DWM. • Ustanowienie nowych poziomów wynagrodzeń wraz z dodatkami funkcyjnymi. • Opracowanie i wdrożenie oprogramowania informatycznego umożliwiającego sprawniejszą realizację zadań DWM.
 
19/02/2020
Postulaty kierowane ze strony Pracowników BON oraz Członków Zrzeszenia Studentów Niepełnosprawnych UEK: • Przyznanie dodatkowego pokoju dla BON, co umożliwi intensyfikację prowadzonych konsultacji psychologicznych. • Nawiązanie współpracy z psychiatrą oraz ewentualna stała współpraca z poradnią zewnętrzną. • Zwiększenie Zespołu BON. • Przeniesienie narzutu kosztów z Funduszu wsparcia osób z niepełnosprawnością na koszty Uniwersytetu. • Dostosowanie nowych budynków do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. • Wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów oraz wsparcie polityki szerzenia dostępu do materiałów dydaktycznych dla osób z niepełnosprawnościami. • Konsultowanie z zespołem projektów realizowanych na Uczelni związanych z tematyką dostępności infrastrukturalnej z Zespołem BON. • Uporządkowanie kwestii dot. miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami oraz poprawa ogólnego ciągu komunikacyjnego. • Dostosowanie pomieszczeń Uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także zwiększenie liczby sal z ruchomymi krzesłami i ławkami.
 
19/02/2020
Zagadnienia omawiane w trakcie spotkania z Pracownikami Działu Administracyjno-Gospodarczego UEK: • Wzrost wynagrodzenia w formule 20+6+4, tj. 20% (włączenie premii do podstawy płacy zasadniczej) +6% (środki z Ministerstwa) +4% (środki z UEK). Łącznie 30% wzrostu pensji zasadniczej. • Pozostawienie premii uznaniowej na poziomie 10%. • Korzystanie z własnych zasobów kadrowych w ramach prac funkcyjnych Uczelni, brak outsourcingu. • Wzmocnienie relacji między pracownikami Uniwersytetu poprzez wspólne wyjazdy integracyjne. • Wykorzystanie w większej skali Funduszu Socjalnego na rzecz Społeczności akademickiej. • Wzmocnienie etosu grupy zawodowej, współtworzenie Społeczności akademickiej. • Wzrost poczucia bezpieczeństwa w ramach stabilności zatrudnienia. • Wzrost zatrudnienia w relacji do dokonanej w ostatnich latach redukcji. • Praca w weekendy oraz dodatkowe prace wykonywane za dodatkowym wynagrodzeniem.
 
18/02/2020
Kluczowe kwestie zgłoszone przez Pracowników Centrum Informatyki UEK: • Powrót do poprzedniej struktury funkcjonowania Centrum. • Zwiększenie liczby programistów oraz osób odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie sfery informatycznej na Uczelni. • Dostosowanie wynagrodzeń do realiów rynkowych. • Szersza oferta kursów i szkoleń. • Ustalenie procedury wymagającej konsultacji z CI w zakresie dokonywanych zakupów informatycznych na Uniwersytecie. • Poprawa warunków pracy, z możliwością zaprojektowania nowoczesnej infrastruktury technicznej. • Jakościowa wymiana sprzętu informatycznego na Uczelni. • Utrzymanie laboratoriów w formule komputerów stacjonarnych wraz z licencjami dot. oprogramowań.
 
12/02/2020
Propozycje przedstawione podczas spotkania z Pracownikami Biblioteki Głównej UEK: • Odbudowa etosu pracy i uznania dla zawodu bibliotekarki i bibliotekarza, w tym wyodrębnienie grupy pracowników bibliotecznych z grupy stanowisk administracyjnych. • Przywrócenie zapisów dot. warunków pracy obowiązujących przed ostatnimi zmianami, w tym 36 godzinnego tygodnia pracy i 36 dni urlopu oraz uregulowanie zaległych płatności będących wynikiem wprowadzonych zmian. • Zaangażowanie Pracowników Biblioteki w projekty naukowe i wdrożeniowe prowadzone na UEK. • Przeniesienie Biblioteki do nowego budynku, co będzie gwarantowało wysoki komfort pracy. • Analiza możliwości wprowadzenia elastycznego czasu pracy, tj. pracy zdalnej w przypadku części zadań realizowanych przez Bibliotekę. • Poszerzenie zbioru zakupowanych baz danych naukowych i dydaktycznych w celu wzmocnienia potencjału naukowego Uczelni. • Zwiększenie integracji środowiska akademickiego i studenckiego ze społecznością Biblioteki.
 
11/02/2020
Najważniejsze rekomendacje i problemy poruszane na spotkaniu zorganizowanym przez NSZZ „Solidarność” UEK: • Umożliwienie pracownikom administracyjnym włączania się w realizację projektów za dodatkowym wynagrodzeniem – w odpowiedzi na problem zarówno zbyt niskich płac na Uczelni, jak i poczucia ich marginalizacji. • Intensyfikacja współpracy między badaczami ze wszystkich dyscyplin naukowych reprezentowanych na naszej Uczelni m.in. poprzez wspieranie wspólnych przedsięwzięć, w tym wysoko punktowanych monografii. • Nacisk na transparentność realizowanych przez Rektora działań – propozycja organizacji co kwartał spotkań sprawozdawczych ze Społecznością Uczelni oraz referendów w kluczowych kwestiach. • Umiędzynarodowienie Uczelni dzięki wzmocnieniu wsparcia pracowników i studentów w zakresie nauki języków obcych oraz zwiększeniu zaangażowania zagranicznych badaczy w długofalową współpracę z Uczelnią. • Zwiększenie finansowania obsługi prawnej Uczelni w kontekście niewystarczającej dostępności radców prawnych, co znacznie utrudnia i wydłuża procedury formalne. • Wprowadzenie jednolitych standardów w zakresie dokumentacji formalnej prowadzonej przez poszczególne dziekanaty dla usprawnienia obsługi interesariuszy Uczelni. • Obniżanie pensum pracownikom zaangażowanym w realizację projektów badawczych lub przygotowujących wysoko punktowane publikacje. • Przeprowadzenie gruntownego remontu dachu w Pawilonie Sportowo-Dydaktycznym.
 
11/02/2020
Tematy omawiane podczas rozmowy prowadzonej z Członkami Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności UEK: • Zaangażowanie Społeczności UEK w działania o charakterze prewencyjnym zmierzające m.in. do minimalizacji emisji dwutlenku węgla, ograniczenia generowanych odpadów, optymalnego gospodarowania przestrzenią zieloną na terenie Kampusu. • Dążenie do efektywnego zmniejszania śladu węglowego i wodnego w działalności statutowej i nowo podejmowanych inicjatywach badawczych, rozwojowych, dydaktycznych, administracyjnych oraz technicznych. • Szeroka edukacja, wykraczającą poza kształcenie akademickie, dotycząca zrównoważonego rozwoju w aspekcie ekonomicznym, społecznym oraz środowiskowym. • Inspirowanie Studentów UEK do podejmowania prac naukowych w obszarze zrównoważonego rozwoju. • Zmniejszenie obiegu dokumentów papierowych na rzecz elektronicznego obiegu dokumentów. • Zobowiązanie jednostek organizacyjnych UEK do efektywnej segregacji odpadów. • Realizacja Zielonych Zamówień Publicznych (uwzględniających warunki i kryteria proekologiczne). • Planowanie nowych inwestycji z uwzględnieniem wpływu na środowisko.
 
10/02/2020
Kwestie podnoszone przez Pracowników jednostek administracji UEK: • Możliwości zaangażowania pracowników administracji UEK w realizację projektów badawczych i wdrożeniowych, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, także w aspekcie poprawy warunków płacowych. • Plany dotyczące budowy nowego budynku na terenie kampusu UEK i jego wykorzystania. • Współpraca pracowników administracji z zespołem ds. jakości kształcenia. • Podnoszenie kwalifikacji, w tym językowych, w kontekście udziału w projektach oraz budowy systemu motywacyjnego opartego na wynikach. • Poziom wynagrodzeń pracowników administracji oraz ich waloryzacja.
 
05/02/2020
Propozycje zmian ze strony Centrum Językowego UEK: • Uwzględnienie w programach studiów nauki dwóch języków obcych. • Zwiększenie liczby godzin nauczania języków obcych na studiach licencjackich i magisterskich o 30 godzin oraz na studiach doktoranckich z 10 do 60 godzin rocznie. • Wymiar zajęć z języków obcych na studiach niestacjonarnych powinien być taki sam jak na studiach stacjonarnych. • Liczba osób w grupach językowych nie powinna przekraczać 15. • Poprawa warunków płacowych pracowników Centrum. • Poszerzenie oferty Centrum o odpłatne kursy językowe o charakterze specjalistycznym oraz o naukę dodatkowych języków. • Zaoferowanie studentom możliwości odpłatnego zdobywania certyfikatów językowych po zakończonym kursie. • Podniesienie standardu sal dydaktycznych wykorzystywanych na potrzeby zajęć językowych, w tym ich doposażenie w sprzęt audio-wizualny.
 
04/02/2020
Postulaty zgłoszone przez Pracowników Zakładu Poligraficznego UEK: • Pełniejsze wykorzystanie potencjału ludzkiego i technologicznego Zakładu poprzez zwiększenie liczby zleceń wewnątrzuczelnianych (intensyfikacja współpracy z Wydawnictwem UEK oraz Wydawnictwem MSAP UEK). • Skuteczniejsza promocja publikacji wydawanych na Uczelni (m.in. uruchomienie dedykowanej strony internetowej). • Promowanie usług świadczonych przez Zakład wśród partnerów biznesowych naszej Uczelni. • Poprawa warunków płacowych pracowników Zakładu oraz ich powiązanie z jego wynikami finansowymi.
 
27/01/2020
Zmiany postulowane przez Członków Związku Nauczycielstwa Polskiego UEK: • Oparcie modelu zarządzania Uczelnią na dialogu między różnymi grupami zawodowymi. • Włączanie pracowników administracyjnych w realizację projektów badawczych i wdrożeniowych. • Pełniejsze umiędzynarodowienie oferty dydaktycznej naszego Uniwersytetu, w tym wzrost liczby akredytacji międzynarodowych. • Stworzenie Funduszu Doskonałości Naukowej UEK, Funduszu Doskonałości Dydaktycznej UEK oraz Funduszu Doktorantów UEK. • Poprawa warunków płacowych Pracowników UEK. • Skuteczniejsze eliminowanie zachowań mobbingowych.
SM SM
Skip to content